Etiketter

alliteration (5) billede (15) bøger (3) citat (5) digt (58) drøm (7) efterår (1) forår (2) gruk (3) indtryk (58) kortprosa (4) krea (6) liste (8) meta (3) musik (7) notits (59) portrætdigt (3) rim (6) sommer (1) sprittusch (1) udtryk (72) vinter (6)

fredag den 22. juni 2012

Undskyld jeg er corny

Da jeg læste op til dansk, fandt jeg denne gamle opgave:

       Skriv et digt på 8 vers (uden rim)
       Du skal bruge ordet ”jeg” mindst en gang
       Vælg mellem følgende to titler:
      Vintersol
      Måneskinsnat
       Brug så mange troper som du kan


Og besluttede mig for at løse den:


Måneskinsnat
Dine øjne er månen
Har jeg ikke sagt nok?
Eller skal dyden stå rettergang
Skal lyset bekende
At det oftest er dagen,
Der spiser natten
Ved træernes tinde
Når du ser på mig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar