Etiketter

alliteration (5) billede (15) bøger (3) citat (5) digt (58) drøm (7) efterår (1) forår (2) gruk (3) indtryk (58) kortprosa (4) krea (6) liste (8) meta (3) musik (7) notits (59) portrætdigt (3) rim (6) sommer (1) sprittusch (1) udtryk (72) vinter (6)

tirsdag den 1. maj 2012

Tusind antikvariske


Mine hænder er ru, og mere end papiret
Det blev sagt før jeg blev.
Så gammelt var det forsigtige smil, som dansede på spøgelsestæer over min sarte brandert og det blev 1000 år yngre, fordi det ikke turde andet
Og det var iklædt prætentiøsiteter, som kakofoni, for du skulle ikke se mig
Det var aldrig meningen
Jeg var væk før vi mødtes
Og jeg var grim når jeg forvrængede mit køn i grimasser uden at kny
Vodka har ikke noget med det at gøre
Men jeg snød og bragte skam på mine læber og ord der kun er i luftlommerne i dit hår
Så nu
Kan du puste håret væk fra din egen nakke når du snakker i almindeligheder og tegne nøgne karikaturer af min krop
Tegne på sandpapir efter luftkastelliske modelkonstellationer og samvære med dem
Hvis du da er nået dertil, hvor du gør verber af substantiver
Hvis du da er så rå

Ingen kommentarer:

Send en kommentar