Etiketter

alliteration (5) billede (15) bøger (3) citat (5) digt (58) drøm (7) efterår (1) forår (2) gruk (3) indtryk (58) kortprosa (4) krea (6) liste (8) meta (3) musik (7) notits (59) portrætdigt (3) rim (6) sommer (1) sprittusch (1) udtryk (72) vinter (6)

mandag den 30. juli 2012

Drømte mig en drøm på randen af søvn




Jeg kan ikke sove
for lyden af
en flue et sted i værelset, oftest fanget bag gardinet, sultent summende efter den fiske luft, der siver ind hvor vinduet står på klem.




Jeg kan godt sove
for lyden af
siderne du vender i bogen du læser og smækker sammen inden du bandende folder et magasin og lader fluen vide at den er uønsket.




Jeg kan ikke sove
for varmen fra
min dyne, der tynger mig mod det svedige lagen og minder mig om at sommeren også kan være en natteravn.




Jeg kan godt sove
for varmen fra
en nøgen krop ved siden af min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar