Etiketter

alliteration (5) billede (15) bøger (3) citat (5) digt (58) drøm (7) efterår (1) forår (2) gruk (3) indtryk (58) kortprosa (4) krea (6) liste (8) meta (3) musik (7) notits (59) portrætdigt (3) rim (6) sommer (1) sprittusch (1) udtryk (72) vinter (6)

lørdag den 5. maj 2012

Kæl for fanden!

Der er mange ting jeg ikke kan lide ved den moderne krimi-genre, og for at pointere én, vil jeg pointere omslaget på de moderne krimi-bøger. Alt for mange silhuetter og blod i sne og skygger i horisonter og forfatternavne i store sølvbogstaver. Bevares, mit navn skulle også fylde halvdelen af forsiden, hvis resten af forsiden lignede alle andre bøger i hele verden. Men jeg vil skåne jer for at høre mere om mit indestængte had til krimierne, for motivationen til dette indlæg, er nemlig en helt anden.


Navnet er Joe Hill. Det fulde navn er Joseph Hillstrom King. Den King, sågar. Jeg indrømmer gerne med det samme, at forsiden ikke har fået mit pis i kog (selvom jeg stadig vil vove den påstand, at der er mere originalitet og kreativitet gemt bag denne, end samtlige krimibøger i hele verden (og det er pænt mange!), men der er dog stadig kælet for detaljen.


Jeg ved ikke hvor tydeligt man kan se det på billedet, men siderne ligner nogen der er revet (enten midt over eller ud af en anden bog) og der er sågar en smule blæk-smuds på nogen af siderne. Det er en lille ting, men det er da netop sådan en bog med gyser-noveller bør se ud. Det er en lille ting, og netop derfor er det så fantastisk at det er kommet med, fordi der er blevet kælet for detaljen. Jeg finder det opmuntrende at der stadig findes forfattere, der ikke bare slår sig ned med den oplagte og jævne layout-løsning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar